Rabo zang EMK
Afbeelding 3

Geslaagde zangmiddag voor ouderen

Zaterdagmiddag 28 september was het rond de Maranathakerk druk met rolstoelen en rollators. Ook liepen er opvallend veel mannen in zwarte kleding met blauwe bretels en vlinderstrik rond. Inderdaad het was weer tijd voor de ouderenzangmiddag, georganiseerd door het Ermelo’s Mannenkoor. Deze keer gepresenteerd door Janny Hardeman. Het koor zong liederen met een grote muzikale variatie en werd afgewisseld met samenzang van oude en vertrouwde liederen met onze gasten. Ab Weegenaar leidde het geheel en Bert Elbertsen zorgde voor de begeleiding op de vleugel en voor een muzikaal intermezzo waarin hij zijn improvisatietalent weer liet schitteren. Afgaande op de vele positieve geluiden na afloop was het weer een geslaagde middag. Muziek blijft een sleutel om herinneringen vast te houden en ook mensen die veel kwijt zijn in hun geheugen kunnen vele liederen van vroeger uit hun hoofd meezingen. Dat is waardevol!